Een nieuwe uitdaging in de Leidse regio

Vanaf 1 juli 2019 werken de gemeenten Leiden, Leiderdorp, Oegstgeest en Zoeterwoude en Servicepunt71 samen op het gebied van informatiemanagement. Beleid, strategie en projectmanagement komen bij elkaar in de nieuwe Servicepunt71-afdeling Informatiemanagement. Nog niet alles is uitgekristalliseerd en er moet nog veel gebeuren, maar we zijn vastbesloten om er een succes van te maken.

Waarom deze nieuwe afdeling?

Dat kan Henriƫtte Tans, onze leidinggevende, het beste uitleggen.

klik op de afbeelding voor een filmpje

Samengevat: met de nieuwe afdeling Informatiemanagement bouwen we aan een robuuste, effectieve, toekomstgerichte informatievoorziening voor de Leidse regio en aan een toonaangevende IT-organisatie. We zijn ervan overtuigd dat dit de beste manier is om in te (blijven) spelen op de cruciale rol van de informatievoorziening rondom de primaire processen van gemeenten.

Je werkt in een dynamische omgeving, dus volop beweging

Wie zoeken we?

We zoeken pioniers, mensen die het een uitdaging vinden om na te denken over de toekomst van ons informatiemanagement: innoveren, transformeren en implementeren. Concreet zijn we op zoek naar gemotiveerde kandidaten die het avontuur met ons willen aangaan in de volgende functies:


Je kunt uitgebreide informatie over deze functies vinden via onze vacatures.

Je krijgt heel veel eigen verantwoordelijkheid en vrijheid

Waar kun je bij ons op rekenen?

Je komt terecht in een omgeving die aan het bouwen is. Bouwen aan een nieuwe afdeling, aan de opgaven die er liggen binnen de regio en bouwen aan de verschillende rollen en taken van de teams. Aan de integratie van alle strategische en tactische i-taken die nu nog over vier organisaties verspreid zijn. Dat levert spannend en uitdagend werk op, maar we hebben nog meer voor je:

  • een baan die bij je past en waar je jouw kennis en ervaring in kwijt kunt
  • werken in een gemotiveerd team waar presteren samengaat met gezelligheid en een goede sfeer
  • prima arbeidsvoorwaarden en een goede work-life balance
  • zinvol en interessant werk met maatschappelijk belang
  • meedenken over en meewerken aan de beste dienstverlening aan onze klanten
  • een prettige, flexibele, moderne werkplek in het centrum van Leiden
  • ruimte ontwikkelmogelijkheden, onder andere via onze eigen Academie71
  • bouwen aan een brug terwijl je eroverheen loopt

Regionaal werken is leuk

Wie worden jouw collega's?

Het team staat klaar om jou te ontmoeten. Hieronder stellen vier van hen zich aan je voor.
Klik op de foto's om hun verhaal te lezen.

Annelies Magnin - Privacy officer
Ab Errami - ISO information security officer


Wouter van Veen - Regionaal informatiemanager
Annabelle van Waes - Informatiemanager

We zijn volop in ontwikkeling, dus volop kansen

Hebben we je interesse gewekt?

Tot 12 mei kun je solliciteren. Als je eerst meer wilt weten over de afdeling of de functies, dan kun je Henriƫtte mailen of bellen op telefoonnummer 06-50617804. De selectieprocedure loopt van 13 mei tot eind juni en zal bestaan uit twee gesprekken en eventueel een assessment.

Wij maken graag kennis met jou en misschien werk jij over een paar maanden mee aan het succes van de nieuwe afdeling Informatiemanagement!

We hebben al veel kennis in huis, dus je kunt ook van ons leren